• Fri fragt ved køb af TRIO (1-3 dages levering)
  • 365 dages online service

Her får du svar på oftet stillet spørgsmål.

FAQ

Før din enhed kan understøtte TRIO er det VIGTIGT at din Mac/PC er opdateret. Hvis den ikke er opdateret, kan det resultere i, at produktet ikke kan forbindes til din enhed med meddelelsen ”No USB found”.
Hvis det er tilfældet, bedes du opdatere din Mac/PC og tjek ligeledes, om der ligger opdateringer til dine USB-Porte.

TJEK opdatering for Mac USB-Porte

TJEK opdatering for Windows USB-Porte

Oplever du, at din skærm blinker skal du forsøge at sætte USB-stikket fra enheden ind til din Mac/PC ind i en anden USB indgang.
Visse USB-indgange udleder mere strøm end andre, og hvis din USB-udgang er sat til den USB-port med lavest strøm-volume, kan der forekomme udfald i skærmen.

En anden forklarende årsag på den blinkede skærm, kan være et brud på ledningen fra din skærm til USB-indgangen. Er dette tilfældet, kontakt os.

Hvis du har prøvet alle USB-indgange og den fortsat blinker, kan du med fordel tjekke opdateringer til dine USB-porte. Hvis alle er fuldt opdateret, kontakt os.

Meddelelsen ”No USB Found” skyldes formentlig, at din PC/Mac ikke er opdateret, eller at USB-portene ikke er opdaterede. 
Det er vigtigt, at du starter med at tjekke eventuelle opdateringer. Er din enhed fuldt ud opdateret, kan der være et brud på din ledning som forårsager, at den ikke kan læses af din enhed. Er det tilfældet, kontakt os.

Der kan være flere årsager til, at dit produkt førhen har fungeret, men ikke gør det længere. De mest hyppige årsager er;

1.
Det kan skyldes, at der er kommet en opdatering på dine USB-Drivere eller på din PC/Mac – du bedes venligst opdatere din computer.

2.
Du har ikke sat dit USB-Stik i den USB-udgang der leverer mest strøm. Dette kan betyde, at der ikke transporteres nok strøm fra ledningen og ind i din TRIO.

3.
Du har skiftet den oprindelige USB-ledning ud med en anden, som ikke medfulgte ved køb. 
Hvis du ønsker, at købe et nyt kabel er det vigtigt, at det er en USB-C 3,1 2.gen eller nyere. Alle ledninger før 3,1 & 2.gen understøtter ikke produktet.

TRIO understøtter hverken Netflix, Viaplay, Amazon Prime eller lignende streaming tjenester. Det skyldes, at produktet er lavet med henblik på effektivisering af arbejdsindsats og til at overskueliggøre faneblade – ikke til streaming af film/serier.

Youtube understøttes fuldt ud.

I forsendelsen er en instruktionsbog vedlagt som forklarer det step by step.
Følg denne guide, hvis du bruger Mac:

  1. Gå ind på www.displaylink.com og download Driveren til Macbooks
  2. Når programmet er installeret, genstart din Mac.
  3. Når din Mac er tændt igen, sæt skærmen til
  4. Vent nu indtil der kommer noget frem på skærmen
  5. Wola, så fungere din nye skærm.

Følg denne guide, hvis du bruger PC:

Ved nogle PC’s skal man blot sætte stikket direkte i computeren, og så fungerer skærmen uden at man skal gøre noget: Er dette ikke tilfældet, følg nedenstående guide:

  1. Gå ind på www.displaylink.com og download Driveren til PC
  2. Når programmet er installeret, genstart din PC.
  3. Når din PC er tændt igen, sæt skærmen til
  4. Vent nu indtil der kommer lys i skærmen
  5. Wupti, så fungerer din nye skærm!

Der kan være flere årsager til, at din skærm ikke kører optimalt.

Mulighed 1
Det er vigtigt at forstå, at skærmen IKKE skal bruges til at streame, se film eller køre andre tunge programmer. Skærmen er beregnet til, ”praktiske” ting og ikke at håndtere en HD-film eller lignende.

Mulighed 2
TRIOen kan i nogen tilfælde være indsat til, at køre på en 56GHz i stedet for de oprindelige 60GHz, gå derfor ind i indstillinger på din computer, se hvad skærmen er sat til. Hvis den står på 56GHz skal du naturligvis blot ændre den til 60GHz – dette løser i langt de fleste tilfælde problemet.

Se hvordan du gør på Mac
Se hvordan du gør på PC.

Mulighed 3
I nogle tilfælde, når man håndterer massive og store filer  (download, konvertering etc.) vil det tage alt PC/Mac CPU – eksempelvis når man eksporterer en video fra et regeringsprogram.
Når din PC/Mac CPU bliver brugt et andet sted, fungerer den ikke optimalt.
Så snart den er færdig med at downloade, uploade eller lignende, burde det være stoppet.

Er der ingen reaktion fra din skærm, eller har den fungeret før, og er nu gået i sort? Så kan det skyldes følgende: Manglende opdatering på PC/Mac, brud på ledningen fra skærmen -> USB-Stikket, din omformer fra USB-C – USB a kan være defekt eller blot en opdatering af USB-porte.

Når du tilslutter skærmen til din PC/Mac med beskeden “Kan ikke finde denne enhed” eller ”Ukendt enhed” hvorefter skærmen ikke vil tændes, kan der være to forklaringer:
Din Mac/PC ikke er opdateret.
Din Mac/PC ikke er opdateret ift. USB-Porte
Din ENHED ikke er kompatible med vores produkt, er dette tilfældet, kontakt os.

Scroll til toppen