• Fri fragt ved køb af DUEX Pro (1-3 dages levering)
  • 365 dages online service

Her får du svar på oftet stillet spørgsmål.

FAQ

Før din enhed kan understøtte DUEX Pro er det VIGTIGT at din Mac/PC er opdateret, hvis den ikke er opdateret kan det resultere i, at produktet ikke kan forbindes til din enhed og sige ”No USB found” – Såfremt dette er tilfældet hos dig, så opdater din Mac/PC og tjek ligeledes, om der ligger opdateringer til dine USB-Porte.

TJEK opdatering for Mac USB-Porte

TJEK opdatering for Windows USB-Porte

Oplever du, at din skærm blinker skal du prøve, at sætte USB-stikken fra enheden ind til din Mac/PC ind i en anden USB indgang. Det er sådan, at nogle USB-indgange udleder mere strøm/power end andre, og hvis din er sat til den USB-port med lavest power kan der forekomme udfald i skærmen.

En anden årsag til en blinkede skærm kan også være, at der et brud på ledning fra din skærm -> USB-indgangen, er dette tilfældet, kontakt os.

Hvis du har prøvet alle USB-indgange og den stadig hakker, skal du prøve at se om der er opdateringer til dine USB-porte – hvis alle er fuld-opdateret, kontakt os.

Siger din skærm ”No USB Found” kan det skyldes, at du ikke har opdateret din PC/Mac eller ikke har opdateret dens USB-Porte, det er derfor vigtigt at du starte med, at tjekke dette – er din enhed fuldt ud opdateret, kan der være et brud på din ledning som gør, at den ikke kan læses af din enhed, er det tilfældet, kontakt os.

Der kan være flere forskellige årsager til, at dit produkt førhen har fungeret men ikke gør det længere. Det mest hyppige årsager er;

1.
Det kan skyldes, at der er kommet en opdatering på dine USB-Drivere eller på din PC/Mac – du bedes venligst at opdatere din computer.

2.
Du har ikke sat dit USB-Stik i den USB-udgang der leverer mest strøm, dette kan betyde at der ikke transporteres nok strøm fra ledningen og ind i din DUEX Pro.

3.
Du har skiftet den oprindelige ledning ud med en af dine egne, fordi du enten har smidt den oprindelige væk, den var for kort/lang – såfremt du ønsker, at investere i et nyt kabel er det vigtigt, at det er en USB-C 3,1 2.gen eller nyere – alt under 3,1 & 2.gen vil ikke understøtte produktet.

DUEX Pro understøtter hverken Netflix, Viaplay, Amazon Prime eller lignende streaming tjenester. Det skyldes først og fremmest, at produktet er lavet med henblik på effektivisering af ens arbejdsindsats eller til, at overskueliggøre alle ens faneblade og ikke til streaming af film/serier. Youtube understøttes fuldt ud.

Da du åbnede kassen, var der en instruktionsbog vedlagt som forklare det step by step.
Følg denne guide, hvis du bruger Mac

  1. Gå ind på www.displaylink.com og download Driveren til Macbooks
  2. Når programmet er installeret, genstart din Mac.
  3. Når din Mac er tændt igen, sæt skærmen til
  4. Vent nu indtil der kommer noget frem på skærmen
  5. Wola, så fungere din nye skærm.

Følg denne guide, hvis du bruger PC
Nogen PC’s skal man blot sætte stikket direkte i computeren, og så fungere den uden at man skal gøre noget, er dette ikke tilfældet, følg nedenstående guide:

  1. Gå ind på www.displaylink.com og download Driveren til PC
  2. Når programmet er installeret, genstart din PC.
  3. Når din PC er tændt igen, sæt skærmen til
  4. Vent nu indtil der kommer noget frem på skærmen
  5. Wola, så fungere din nye skærm.

Der kan være flere årsager til, at din skærm ikke kører optimalt.

Mulighed 1
Først og fremmest er det vigtigt at forstå, at skærmen IKKE skal bruges til at streame, se film eller køre andre tunge programmer. Skærmen er beregnet til, ”praktiske” ting og ikke at håndtere en HD-film eller lignende.

Mulighed 2
DUEX’en kan i nogen tilfælde være indsat til, at køre på en 56GHz i stedet for de oprindelige 60GHz, gå derfor ind i indstillinger på din computer, se hvad skærmen er sat til. Hvis den står på 56GHz skal du naturligvis blot ændre den til 60GHz – dette løser i langt de fleste tilfælde problemet.

Se hvordan du gør på Mac
Se hvordan du gør på PC.

Mulighed 3
I nogen tilfælde, når man har med massive og store filer at gøre (Når de downloades, konverteres eller lignende) stjæler det al PC/Mac CPU (Eksempelvis når man eksportere en Video fra et regeringsprogram), og når ens PC/Mac CPU bliver brugt et andet sted, fungere den ikke optimalt, så snart den er færdig med at downloade, uploade eller lignende, burde det at være stoppet.

Er der ingen reaktion fra din skærm, og er den blot sort, eller har den fungeret før og nu blot er sort? Så kan det skyldes følgende: Manglende opdatering på PC/Mac, brud på ledningen fra skærmen -> USB-Stikket, din omformer fra USB-C – USB a kan være defekt eller blot en opdatering af USB-porte.

Når du sætter skærmen til din PC/Mac og din PC/Mac så siger ” Kan ikke finde denne enhed” eller ”Ukendt enhed” og den ikke tændes, kan der være to årsager:
At din Mac/PC ikke er opdateret
At din Mac/PC ikke er opdateret ift. USB-Porte
At din ENHED ikke er kompatible med vores produkt, er dette tilfældet, kontakt os.

Scroll til toppen